پرش به محتوا

تحلیل نفت برنت پنجشنبه 12 مهر 1403

تحلیل نفت برنت پنجشنبه 12 مهر 1403

نفت برنت

  • گمانه زنی هایی مبنی بر اینکه اسرائیل تاسیسات نفتی ایران را هدف قرار خواهد داد.

بررسی بنیادی

در روز سه‌شنبه طی حمله موشکی ایران به اسرائیل به نظر می‌رسد در کنار اهداف نظامی، یک سکوی گاز اسرائیلی مورد اصابت قرار گرفته است. این شرایط موجب افزایش قیمت جهانی نفت گردیده است. در حال حاضر به گزارش Axios ، مقامات اسرائیلی در حال بررسی پاسخ به حمله ایران هستند که امکان هدف قرار گرفتن تاسیسات نفتی ایران وجود دارد.

علاوه بر شرایط ژئوپلیتیک فوق دو فاکتور فاندامنتالی دیگر در حرکت قیمت نفت تاثیر گذار است مورد اول انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است که دولت این کشور در صدد برای کنترل قیمت سوخت در محدوده های فعلی می‌باشد. و مورد دوم بهبود شرایط اقتصادی چین است که می‌تواند موجب افزایش تقاضا در بازار نفت گردد.

دیدگاه تکنیکالی

از دیدگاه تکنیکالی در نمودار نفت برنت قیمت طی روند نزولی در حال تشکیل الگوی 123 می‌باشد. در حال حاضر محدوده مقاومتی PRZ با اهمیت 75 دلاری و خط روند نزولی پیش روی قیمت می‌باشد. در سناریوی اول در صورت عبور معتبر قیمت از این سطح، احتمال افزایش قیمت تا مقاومت 80 و 82 دلاری وجود خواهد داشت. و در سناریوی دیگر در صورت بازگشت قیمت به موج نزولی محدوده حمایتی 68 دلاری پیش روی قیمت خواهد بود.

تحلیل نفت برنت پنجشنبه 12 مهر 1403تحلیل نفت برنت پنجشنبه 12 مهر 1403

رویدادهای پیش رو

امروز مطالبات بیکاری و شاخص PMI بخش غیر تولیدی از موسسه ISM را به ترتیب در ساعت 16 و 17:30 به وقت ایران دریافت خواهیم کرد. و در نهایت در روز جمعه در ساعت 16 داده NFP و نرخ بیکاری منتشر خواهد شد.

 

مقاومت های پیش رو :

مقاومت اول : 75

مقاومت دوم :80

حمایت های پیش رو :

حمایت اول : 68

حمایت دوم : 65

 

نرخ بهره آمریکا در تاریخ 03/10/2024

آمریکا : 5.00 %

 

دات پلات اعلامی فدرال رزرو در نشست 18 سپتامبر 2024

دات پلات 18 سپتامبر 2024

 

توجه : مطالب فوق اعم از هرگونه توصیه در انجام معامله می باشد و جهت آموزش ایجاد شده است. همچنین توجه داشته باشید که معامله ریسک دارد و ممکن است موجب از دست رفتن سرمایه گردد و لازم به ذکر است تصمیم گیری در هر معامله به عهده خود فرد می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *