پرش به محتوا

تحلیل طلا دوشنبه 9 مهر 1403

تحلیل طلا دوشنبه 9 مهر 1403

تحلیل قیمت طلا

بررسی بنیادی

  • طلا در آستانه انتشار داده NFP در بالاترین سطح تاریخی خود در حال حرکت است.

این فلز زرد از زمان آخرین تصمیم فدرال رزرو ، روند صعودی خود را حفظ کرده است. شرایط ژئوپلیتیک نیز بر افزایش میزان تقاضا برای این دارایی تاثیر گذار بوده است. در حال حاضر هیچ داده ای جهت کاهش قیمت طلا در بازار وجود ندارد. انتشار داده های اقتصادی این هفته می‌تواند در میزان تقاضا تاثیر گذار باشد. افزایش اشتغال می‌تواند موجب کاهش تقاضا برای طلا و کاهش اشتغال می‌تواند موجب افزایش بیشتر تقاضا برای طلا گردد.

دیدگاه تکنیکالی

از دیدگاه تکنیکالی در نمودار طلا XAUUSD قیمت در میان مدت طی روند صعودی اکنون در شرایط اصلاحی در حال حرکت است و در صورتی که این اصلاح ادامه یابد سطح حمایتی 2600 پیش روی قیمت خواهد بود. در سناریوی دیگر در صورت افزایش تقاضا، سطوح مقاومتی 2700 و 2800 پیش روی قیمت می‌باشد.

تحلیل طلا دوشنبه 9 مهر 1403تحلیل طلا دوشنبه 9 مهر 1403

رویدادهای پیش رو

امروز سخنرانی پاول، رئیس فدرال رزرو را پیش رو داریم. فردا شاخص PMI بخش تولیدی از موسسه ISM و گزارش موقعیت های شغلی اشتغال نشده منتشر خواهد شد. در روز چهارشنبه داده ADP و در روز پنجشنبه مطالبات بیکاری و شاخص PMI بخش غیر تولیدی از موسسه ISM را دریافت خواهیم کرد. و در نهایت در روز جمعه هفته را با داده NFP و نرخ بیکاری به پایان می‌رسانیم.

 

مقاومت های پیش رو :

مقاومت اول : 2700

مقاومت دوم : 2800

حمایت های پیش رو :

حمایت اول : 2600

حمایت دوم : 2530

نرخ بهره آمریکا در تاریخ 30/09/2024

آمریکا : 5.00 %

 

دات پلات اعلامی فدرال رزرو در نشست 18 سپتامبر 2024

دات پلات 18 سپتامبر 2024

 

توجه : مطالب فوق اعم از هرگونه توصیه در انجام معامله می باشد و جهت آموزش ایجاد شده است. همچنین توجه داشته باشید که معامله ریسک دارد و ممکن است موجب از دست رفتن سرمایه گردد و لازم به ذکر است تصمیم گیری در هر معامله به عهده خود فرد می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *