پرش به محتوا

تحلیل شاخص کل بورس سه‌شنبه 13 شهریور 1403

تحلیل شاخص کل بورس سه‌شنبه 13 شهریور 1403

تحلیل شاخص کل بورس

بررسی بنیادی 

بعد از پاندمی کرونا دولت ها با سیاست های انقباضی در جهت جلوگیری از تورم اقدام به جمع آوری پول های عرضه شده در طول دوره این بیماری کردند. این سیاست ها ادامه یافت تا اینکه طی هفته های گذشته شرایط رکود در بعضی از کشورهای مهم اقتصادی از جمله آمریکا نمایان شد.

در شرایط فعلی انتظارات کاهش نرخ بهره در آمریکا افزایش یافته و احتمال کاهش نرخ بهره تا 1 درصد تا پایان سال میلادی در این کشور وجود دارد. این موضوع موجب شده تا از افزایش نرخ دلار نسبت به ریال ایران تا حدودی جلوگیری شود و سرمایه گذاران نسبت به این شرایط اقدام به سرمایه گذاری در بازارهای پر ریسک تر از جمله بازار سهام نمایند.

در حال حاضر در صورتی که ایران درگیر تنش های ایجاد شده در خاورمیانه نشود، افزایش تقاضا در بازار سهام همچنان ادامه خواهد یافت.

دیدگاه تکنیکالی

از دیدگاه تکنیکالی در شاخص کل بورس، نمودار طی روند صعودی پس از رسیدن به سطح حمایتی 2 میلیون واکنش برگشتی داشته و در صورت صعود بیشتر محدوده های مقاومتی 2 میلیون و 300 هزار و 2 میلیون 500 هزار واحدی پیش روی نمودار خواهد بود.

تحلیل شاخص کل بورس سه‌شنبه 13 شهریور 1403تحلیل شاخص کل بورس سه‌شنبه 13 شهریور 1403

مقاومت های پیش رو :

مقاومت اول : 2300000

مقاومت دوم : 2500000

حمایت های پیش رو :

حمایت اول : 2000000

حمایت دوم : 1930000

توجه : مطالب فوق اعم از هرگونه توصیه در انجام معامله می باشد و جهت آموزش ایجاد شده است. همچنین توجه داشته باشید که معامله ریسک دارد و ممکن است موجب از دست رفتن سرمایه گردد و لازم به ذکر است تصمیم گیری در هر معامله به عهده خود فرد می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *