پرش به محتوا

تحلیل USDJPY دوشنبه 1 مرداد 1403

تحلیل USDJPY دوشنبه 1 مرداد 1403

تحلیل قیمت USDJPY

بررسی بنیادی 

دلار آمریکا اواخر هفته گذشته با کمی افزایش تقاضا همراه بود با این حال همچنان انتظار حداقل 2 کاهش نرخ بهره تا پایان سال میلادی وجود دارد و این موضوع می‌تواند موجب کاهش بیشتر تقاضا برای دلار آمریکا گردد. البته شرایط انتخابات آمریکا و همچنین انصراف بایدن از انتخابات موجب افزایش ریسک پذیری برای دلار آمریکا گردیده است. اخبار مرتبط با انتخابات می‌تواند بر میزان تقاضا برای دلار تاثیر گذار باشد.

در ژاپن مدخله های صورت گرفته موجب افزایش تقاضا برای ین گردیده است با این حال ین ، جهت افزایش ارزش نیاز به شرایط بنیادی قوی تری دارد. همچنین کاهش ارزش دلار می‌تواند بر میزان تقاضا برای ین تاثیر گذار باشد.

دیدگاه تکنیکالی 

در نمودار دلار به ین USDJPY قیمت پس از رسیدن به سطح 161 با فشار فروش مواجه شد و از خط روند صعودی عبور کرده است. در حال حاضر حمایت 154 پیش روی قیمت می‌باشد و  در صورت رسیدن قیمت به این سطح واکنش نمودار با اهمیت خواهد بود.

تحلیل USDJPY دوشنبه 1 مرداد 1403تحلیل USDJPY دوشنبه 1 مرداد 1403

رویدادهای پیش رو

در تقویم اقتصادی این هفته روز چهارشنبه شاخص PMI آمریکا و ژاپن اعلام می‌شود. روز پنجشنبه سفارشات کالاهای بادوام آمریکا و تولید ناخالص داخلی این کشور منتشر می‌شود. و در روز جمعه شاخص های با اهمیت CPI توکیو و PCE آمریکا منتشر خواهد شد.

مقاومت های پیش رو :

مقاومت اول : 161

مقاومت دوم : 165

حمایت های پیش رو :

حمایت اول : 154

حمایت دوم : 153

 

نرخ های بهره در تاریخ 22/07/2024

ژاپن :  0.10> %

آمریکا : 5.50 %

 

دات پلات اعلامی فدرال رزرو در نشست 12 ژوئن 2024

دات پلات اعلامی فدرال رزرو در نشست 12 ژوئن 2024

 

توجه : مطالب فوق اعم از هرگونه توصیه در انجام معامله می باشد و جهت آموزش ایجاد شده است. همچنین توجه داشته باشید که معامله ریسک دارد و ممکن است موجب از دست رفتن سرمایه گردد و لازم به ذکر است تصمیم گیری در هر معامله به عهده خود فرد می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *