پرش به محتوا

تحلیل USDJPY چهارشنبه 13 تیر 1403

تحلیل USDJPY چهارشنبه 13 تیر 1403

تحلیل قیمت USDJPY

در حالی که اعضا فدرال رزرو طی دات پلات اعلامی در ماه ژوئن دیدگاه های انقباضی خود را حفظ کردند بانک مرکزی ژاپن همچنان نرخ بهره را در محدوده صفر حفظ کرده است. و این تفاوت در سیاست های پولی موجب کاهش ارزش ین در برابر دلار گردیده است. این در حالی است که مداخله دولت ژاپن در بازار بی اثر بود و تنها تاثیر موقتی را برای ین به همراه داشت.

در حال حاضر دلایل اقتصادی کمی در جهت کاهش در نماد USDJPY وجود دارد. و با توجه به بازار سواپ این احتمال وجود دارد که بانک مرکزی ژاپن در نشست بعدی خود در اواخر جولای ، نرخ بهره را 0.1 درصد افزایش دهد. البته اگر این پیش بینی محقق شود همچنان نرخ های بهره این دو کشور فاصله زیادی با هم دارند. در این میان باید دید سیاست های اقتصادی آمریکا در جهت کاهش نرخ بهره تا چه حد موفق پیش می‌رود. و مرتبط با این موضوع باید دید طی هفته جاری داده های اشتغال آمریکا چه شرایطی را نشان می‌دهد.

کاهش اشتغال و افزایش بیکاری می‌تواند مانع پیش روی حرکت صعودی در نماد USDJPY شود و داده های قوی اشتغال نیز شتاب صعود در این جفت ارز را بیشتر می‌کند.

از دیدگاه تکنیکالی در نمودار دلار به ین USDJPY قیمت پس از عبور از مقاومت 160 نسبت به آن پولبک داشته و همچنان در حال افزایش است در حال حاضر سطح مقاومتی 165 پیش روی قیمت می‌باشد و در صورت رسیدن قیمت به این سطح واکنش نمودار با اهمیت خواهد بود.

در تقویم اقتصادی این هفته ، امروز داده های مهم ADP آمریکا ، مطالبات بیکاری ، شاخص PMI و متن کامل نشست قبلی فدرال رزرو منتشر می‌شود. فردا تعطیلات ایالات متحده برای روز استقلال را پیش رو داریم و در روز جمعه شاخص با اهمیت NFP و نرخ بیکاری منتشر می‌شود.

تحلیل USDJPY چهارشنبه 13 تیر 1403تحلیل USDJPY چهارشنبه 13 تیر 1403

مقاومت های پیش رو :

مقاومت اول : 165

مقاومت دوم : 170

حمایت های پیش رو :

حمایت اول : 160

حمایت دوم : 158

 

نرخ های بهره در تاریخ 03/07/2024

ژاپن :  0.10> %

آمریکا : 5.50 %

 

دات پلات اعلامی فدرال رزرو در نشست 12 ژوئن 2024

دات پلات اعلامی فدرال رزرو در نشست 12 ژوئن 2024

 

توجه : مطالب فوق اعم از هرگونه توصیه در انجام معامله می باشد و جهت آموزش ایجاد شده است. همچنین توجه داشته باشید که معامله ریسک دارد و ممکن است موجب از دست رفتن سرمایه گردد و لازم به ذکر است تصمیم گیری در هر معامله به عهده خود فرد می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *