پرش به محتوا

کمیسیون معاملات آتی کالاها (CFTC) اهالی ایالت‌های فلوریدا، لوئیزیانا و آرکانزاس را به اتهام تقلب در زمینه ارزهای رمزنگاری (کریپتو) مورد اتهام قرار داده است.

سازمان نظارتی ادعا می‌کند که متهمان با ایجاد بازده‌های هفتگی غلط، بیش از ۱۴٬۰۰۰ نفر را ترغیب به ورود به کارتل کریپتو کرده‌اند.

کریپتو

تاکنون مراحل قانونی توسط کمیسیون معاملات آتی کالاها (CFTC) علیه افراد و سازمان‌شان، یعنی Fundsz، به دلیل مشارکت‌شان در یک طرح گمراه‌کننده مرتبط با معاملات ارزهای رمزنگاری و فلزات گرانبهای تشنیعی، آغاز شده است.

رنه لارالده از ملبورن، فلوریدا، خوان پابلو والکارسه از وست ملبورن، فلوریدا، برایان ارلی از نیو اورلینز، لوئیزیانا و الیشا آن کینگری از فرانکلین، آرکانزاس، به همراه شرکت غیرحقوقی آنها یعنی Fundsz، به اتهام جذب سرمایه با تبلیغات گمراه‌کننده مواجه‌اند. آنها به نظر می‌رسد با بازگشت‌های نامعقولی که بر اساس “الگوریتم مختص” تصوری به سرمایه‌گذاران ارائه می‌کردند، سرمایه‌گذاران را جذب کرده‌اند.

CFTC شکایتی را در دادگاه ایالتی آمریکا برای ناحیه مرکزی فلوریدا ثبت کرده است و مدعی شده که متهمان با وعده دادن به مشتریان بهره ثابت هفتگی ۳٪ از معاملات رمزارزی و فلزات گرانبها، مشتریان را جذب کرده‌اند.

آنها Fundsz را به طور نادرست به عنوان یک پروژه سودآور تصویر می‌کردند، و مدعی شده که سرمایه‌گذاری ۲٬۵۰۰ دلاری می‌تواند در ۴۸ ماه به ۱ میلیون دلار تبدیل شود. به علاوه، متهمان به طور غلط Fundsz را به ابتکارات خیریه مرتبط کرده‌اند و از جذابیت کمک به اهداف شایسته‌ای بهره‌برداری کرده‌اند.

سازمان نظارتی همچنین ادعا می‌کند که متهمان با ایجاد بازده‌های هفتگی غلط، بیش از ۱۴٬۰۰۰ نفر را جذب کرده‌اند. با این حال، به گفته CFTC، واقعیت این است که Fundsz در واقع از سرمایه‌های مشتریان تجارت نمی‌کرد. به نظر می‌رسد که تمام پروژه بر اساس سودهای ساختگی و ادعاهای گمراه‌کننده تأسیس شده‌است.

قاضی وندی برگر از دادگاه ناحیه ایالتی ایالات متحده دستور توقیف یکجانبه قانونی را صادر کرده و به طور موثر دارایی‌های متهمان را مسدود کرده و یک گیرنده موقت تعیین کرده است. جلسه اخذ تدبیر مقدماتی برای ۲۳ اوت تعیین شده است. CFTC در پی تضمین عدالت با انجام جبران خسارت برای سرمایه‌گذاران گول‌خورده، بازیابی سودهای ناحق، تحمیل جریمه‌های مالی، اجرای ممنوعیت از معامله و ثبت‌نام و تأمین دستوری دائمی در برابر تخلفات آینده است.

قبلاً، CFTC اعلام کرده بود که حکم ابتدایی توسط قاضی نعومی رایس بوخوالد از دادگاه ناحیه ایالتی جنوبی نیویورک به صورت پیش‌فرض صادر شده است. این حکم ممنوعیت دائمی علیه مایکل اکرمن، ساکن اوهایوی آلایانس، را تأسیس کرد.

لینک خبر: سایت cointelegraph


اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *