پرش به محتوا

سازمان نظارتی مالی استرالیا، مجوز شرکت محلی FTX را لغو کرد.

در تاریخ ۱۹ ژوئیه، سازمان نظارتی مالی استرالیا (ASIC) مجوز مالی شرکت FTX استرالیا را لغو کرد. FTX استرالیا یک شعبه محلی از صرافی کریپتو ورشو بود که در وضعیت ورشوی مالی قرار گرفته بود.

استرالیا

این لغو مجوز، از تاریخ ۱۴ ژوئیه اعمال شد و تا تاریخ ۱۲ ژوئیه سال آینده، FTX استرالیا مجاز به ارائه خدمات مالی محدود به مشتریان خود است تا معاملات خود را با آن‌ها به پایان برساند.

البته، این شرکت هنوز موظف است تا زمان لغو مجوز، ترتیباتی برای جبران خسارت مشتریان خود بدهد. FTX استرالیا حدود ۳۰٬۰۰۰ مشتری خرده‌فروشی داشته و خدمات‌دهنده‌ای برای ۱۳۲ شرکت محلی بوده است.

در نوامبر، ASIC مجوز خدمات مالی استرالیا (AFS) FTX استرالیا را به مدت معلقی قرار داد که به این شرکت اجازه می‌دهد که مشتقات و قراردادهای ارز خارجی را برای مشتریان محلی ایجاد کند.

این تعلیق تنها چند روز پس از اعلام ورشوی مالی صرافی FTX در ۱۱ نوامبر ۲۰۲۲ اتفاق افتاد. در همان روز، مدیران داوطلب از شرکت سرمایه‌گذاری و مشاوره مستقر در سیدنی به نام KordaMentha به عنوان مدیر داوطلبی برای کمک به بازسازی FTX استرالیا و یک شعبه دیگر به نام FTX Express منصوب شدند.

در گزارشی به دادگاه ورشوی ایالات متحده در ماه گذشته، رییس بازسازی موجودیت جهانی FTX اعلام کرد که حدود ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های نقدی بازیابی شده‌اند، اما تخمین زده شده است که کل مقدار دارایی‌های مشتری به ارزش ۸٫۷ میلیارد دلار به‌طور قابل توجهی خلاسه‌برداری شده‌اند.

گفته شده است که FTX ممکن است با نامی کاملاً جدید به بازار بازگردد و تیم بازسازی آن در حال مذاکره با احتمالاً علاقه‌مندان به حمایت مالی از چنین بازنشانی‌ای است.

لینک خبر: cointelegraph


اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *